Udzielanie informacji o przedsiębiorcach - *dotyczy wyłacznie działalności zakończonej przed 1 lipca 2011 r.
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie pisemnej informacji o przedsiębiorcach lub
- Do wglądu: dowód osobisty osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia
Komórka organizacyjna
Referat Organizacyjny Urzędu Gminy - pokój nr 11.
Opłaty
Opłata skarbowa
- za wydanie zaświadczenia o wpisie lub braku wpisu w ewidencji , za udzielanie informacji pisemnej - 17,00 zł
Termin i sposób realizacji
Do 7 dni.
Podstawa prawna
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz.735 z późniejszymi zmianami).
2) Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2020 r., poz.2296 z późniejszymi zmianami).
3) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019 r., poz. 1000 z późniejszymi zmianami).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Uzyskanie ustnej informacji o podmiocie gospodarczym jest bezpłatne.
2. Odbiór zaświadczenia może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę,
- za pośrednictwem poczty.
O formie wyboru decyzuje wnioskodawca.
* W zakresie pozostałych wpisów urząd nie jest właściwy do udzielenia informacji. Od 1 stycznia 2012 r. informacje o przedsiębiorcach, w tym równiez wykreślonych, którzy zakończyli działalność gospodarczą od 1 lipca 2011 r. są udostępniane internetowo na stronie www.ceidg.gov.pl poprzez wyszukiwarkę przedsiębiorców.